سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیا TikTok می تواند یک موتور جستجو باشد؟ برای بسیاری از کاربران،

نسل جدیدی از کاربران وب از TikTok به عنوان یک موتور جستجو استفاده می کنند. این برای بازاریابان و ناشران چه معنایی دارد؟

نسل جدیدی از کاربران وب از TikTok به عنوان یک موتور جستجو استفاده می کنند. این برای بازاریابان و ناشران چه معنایی دارد؟

k در حال آزمایش یک ویژگی جستجوی جدید مشاهده شد که سؤالاتی را در مورد دوام آن به عنوان یک موتور جستجو ایجاد کرد.

 

جالب است که بسیاری از مردم قبلاً از آن به عنوان یکی استفاده می کنند.

 

بر اساس اسکرین شات به اشتراک گذاشته شده در توییتر، TikTok شروع به نمایش عبارات جستجوی پیشنهادی هنگام مشاهده بخش نظرات یک ویدیو می کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این ویژگی، توییتر را بررسی کردم تا ببینم آیا شخص دیگری در مورد آن صحبت می کند یا خیر.

 

در نهایت، می‌خواستم به این سؤال پاسخ دهم: « اگر مردم شروع به استفاده از TikTok به عنوان یک موتور جستجو کنند، چه؟ "

 

در عوض، متوجه شدم که بخش کاملی از مردم با TikTok به عنوان یک ارائه‌دهنده جستجو رفتار می‌کنند و حتی برخی آن را به Google ترجیح می‌دهند.

 

این سوال به سرعت از " اگر چه می شد" به " حالا چه می شد؟" "

 

ما از این سوال که آیا TikTok پتانسیل به عنوان یک پلتفرم جستجو را دارد یا خیر، عبور کرده ایم. کاربران تصمیم می گیرند و به طور فزاینده ای برای نیازهای اطلاعاتی خود به TikTok مراجعه می کنند.

ما پیامدهای آن برای بازاریابان دیجیتال چیست؟

 

«تیک تاک نشان می‌دهد که موتور جستجوی بهتری نسبت به گوگل است»

عنوان بالا نقل قولی از یک توییت ویروسی از ماه گذشته است.

مشخص نیست که آیا این توییت بیش از 110 هزار لایک و 14 هزار بازتوییت دریافت کرده است که دلیل آن مقایسه جسورانه بین TikTok و Google است یا اینکه مردم با این بیانیه موافق هستند.

 

پاسخ ها و توییت های نقل قول نشان می دهد که ترکیبی از هر دو است. در اینجا نگاهی به آنچه مردم می گویند.

 

چرا مردم از TikTok به عنوان یک موتور جستجو استفاده می کنند؟

استفاده روزافزون از TikTok به عنوان یک موتور جستجو از عوامل مختلفی ناشی می شود:

 

فاصله توجه کوتاه

نتایج نارضایتی گوگل

سبک های یادگیری بصری

ما تنبل شده ایم. یکی از پاسخ‌های برتر می‌گوید: ما تصاویری می‌خواهیم .

 

دلیل دیگری که باعث می‌شود مردم اطلاعات را در موتورهای جستجوی غیر سنتی مانند TikTok جستجو کنند این است که از نتایج Google راضی نیستند .

 

یک پاسخ بالا به توییت ویروسی نشان می‌دهد که کیفیت نتایج گوگل آن چیزی نیست که قبلا بود:

 

"Omg Google قبلاً بسیار قدرتمند بود اما اکنون بسیار بی معنی است. نتایج مفید صفحات در اعماق مدفون هستند. 95 درصد از پاسخ‌هایی که در منوهای کشویی در بالای نتایج جستجو قرار می‌دهند کاملاً اشتباه هستند و اغلب حتی به سؤالی که پرسیده می‌شود مربوط نمی‌شوند.

 

همچنین به سبک‌های یادگیری مربوط می‌شود ، زیرا برخی از افراد وقتی اطلاعات را در قالب تصویری ارائه می‌کنند بهتر حفظ می‌کنند.

 

همانطور که یکی از کاربران توییتر اشاره می کند ، در حالی که کاربران می توانند اطلاعات بصری و متنی را در گوگل دریافت کنند، برای به دست آوردن آنچه نیاز دارید، نیاز به مشاهده چندین قطعه محتوا دارد.

«آنها یک توضیح و اثبات ویدیویی را یکجا ارائه می‌دهند، آن را توضیح می‌دهد و تجزیه می‌کند. گوگل از من می خواهد که روی تعداد زیادی لینک کلیک کنم.

 

همانطور که از سوراخ خرگوش پاسخ های توییت پایین می رفتم، شواهد دیگری را کشف کردم که نشان می دهد اولویت های جستجو در حال تغییر هستند.

 

پل آلن، مدیر عامل Soar.com و بنیانگذار Ancestry.com، چند ماه پیش در لینکدین نظرسنجی کرد و از شبکه خود پرسید که آیا جوانانی را می شناسند که از TikTok یا Instagram Reels به عنوان موتور جستجوی اصلی خود استفاده می کنند.

 

یک چهارم پاسخ دهندگان گفتند بله .

 

استدلال علیه TikTok به عنوان یک موتور جستجو

اگر توییت‌های نقل قول را برای توییت ویروسی که کل این بحث را آغاز کرده است بررسی کنید، دیدگاه متفاوتی خواهید داشت، جایی که به نظر می‌رسد افراد مخالف ایده TikTok به عنوان یک موتور جستجو بیشتر از کسانی هستند که از آن حمایت می‌کنند.

 

به دلیل زبان رنگارنگ استفاده شده، نمی توانم نظرات منفی زیادی را در اینجا به اشتراک بگذارم. با این حال، می توان حدس زد که مخالفان در این باور که جستجوی TikTok برای اطلاع از اخبار و رویدادهای جاری مناسب نیست، پرشور هستند.

دلیلش این است که آنها به TikTok به عنوان منبع اعتماد ندارند و ادعا می کنند که این برنامه اطلاعات نادرست منتشر می کند. این احساسی است که اکثر کاربران ایالات متحده به اشتراک گذاشته اند.

 

بررسی ها نشان می دهد که آمریکایی ها به طور قابل توجهی به گوگل بیشتر از TikTok اعتماد دارند که به نظر می رسد بی اعتمادترین غول فناوری است.

 

به نظر می‌رسد اتفاق نظر این است که جستجوی TikTok برای یافتن نکات، گرایش‌ها، دستور العمل‌ها، سرگرمی‌ها و اطلاعات درباره موضوعات کمتر جدی مناسب‌تر است.

 

TikTok به عنوان یک موتور جستجو برای بازاریابان دیجیتال چه معنایی دارد؟

اگر با رسانه های اجتماعی کار می کنید، تغییر به سمت TikTok به عنوان یک موتور جستجو ارزش توجه دارد.

 

TikTok به سرعت در حال تبدیل شدن به یک تهدید برای سایر سایت های رسانه های اجتماعی و حتی برای گوگل است.

 

در اواخر سال 2021، TikTok به عنوان محبوب ترین دامنه در صدر گوگل قرار گرفت. در سه ماهه اول 2022، TikTok بیشترین بارگیری را در سراسر جهان در بین همه دسته ها داشت.

 

غول‌های فناوری از تهدیدی که TikTok ایجاد می‌کند آگاه هستند و با دوبرابر کردن ویدیوهای کوتاه‌مدت پاسخ می‌دهند.

 

گوگل استوری های وب و YouTube Shorts را تحت فشار قرار داده است ، در حالی که متا Reels را جزء جدایی ناپذیر فیس بوک و اینستاگرام می کند.

ویدیوی کوتاه در حال رنسانس در سرتاسر وب است و این فقط TikTok نیست که مردم برای جستجوی آن به آنجا مراجعه می کنند. در یوتیوب، که اغلب به عنوان موتور جستجو نیز استفاده می شود، ویدیوهای کوتاه اکنون 30 میلیارد بازدید در روز ایجاد می کنند.

 

برای بازاریابان، زمان آن رسیده است که به تقاضای ویدیوی کوتاه با اضافه کردن آن به استراتژی محتوای خود پاسخ دهند.

 

تقاضا برای محتوای مشابه TikTok به این زودی ها کاهش نمی یابد و پشتیبانی از این قالب توسط گوگل و سایر غول های فناوری در بالاترین حد خود قرار دارد.

 

اکنون زمان مناسبی است تا از طریق تنوع بخشیدن به خروجی محتوای خود، در مقابل مشتریان جدید قرار بگیرید.